اعتراضات دیماه ۹۸؛ احراز هویت یکی از دانشجویان بازداشتی در کرمانشاه

در پی اطلاعیه ستاد کل نیروهای مسلح و پذیرفتن مسئولیت ساقط کردن هواپیمای مسافربری تهران – کیف، بر فراز آسمان استان تهران طی روزهای گذشته تجمعاتی در یادبود جانباختگان این واقعه در شهرهای مختلف کشور برگزار شد. در جریان تجمعات روز گذشته شماری از تجمع کنندگان در چند شهر کشور بازداشت شدند. هویت یکی دیگر از دانشجویان معترض دانشگاه رازی کرمانشاه که عصر روز یکشنبه ۲۲ دی ماه در مقابل این دانشگاه بازداشت شده بودند احراز شد.

امروز دوشنبه ۲۳ دی ماه ۱۳۹۸، هویت یکی دیگر از دانشجویان معترض دانشگاه رازی کرمانشاه که عصر روز یکشنبه ۲۲ دی ماه، در مقابل این دانشگاه بازداشت شده بودند احراز شد.

بر اساس این گزارش هویت این دانشجو “ اشکان والی زاده دانشجوی معماری دانشگاه رازی کرمانشاه” عنوان شده است.

از وضعیت و محل نگهداری این شهروند تا لحظه تنظیم این گزارش اطلاعی در دست نیست.

صبح امروز دوشنبه ۲۳ دی ماه هرانا طی دو گزارش هویت ۴ تن از دانشجویان بازداشت شده به نام‌های محمد امین حسینی، محمد اسماعیلی، صلاح غریبی و نبی تردست را احراز کرده بود.

در نخستین ساعات روز چهارشنبه ۱۸ دی ماه ۹۸، پرواز شماره ۷۵۲ خطوط هوایی اوکراین با ۱۷۶ سرنشین، توسط پدافند هوایی ساقط شده بود. از ساعات اولیه دلایل این سقوط مورد گمانه‌زنی‌های برخی از کارشناسان قرار گرفت. همچنین تصاویر و ویدئوهایی از اصابت موشک به هواپیما در فضای مجازی منتشر شد. جاستین ترودر، نخست وزیر کانادا یک روز پس از حادثه طی یک کنفرانس مطبوعاتی از وجود شواهدی جدی مبنی بر اصابت موشک‌های ایرانی به این هواپیما خبر داده بود. گفتنی است ۶۳ تن از سرنشینان این هواپیما شهروند ایرانی-کانادایی بودند.

سرانجام صبح شنبه ۲۱ دی ماه، ستاد کل نیروهای مسلح با انتشار اطلاعیه‌ای این واقعه را تایید کرده و مدعی شد که هدف گیری هواپیمای مسافربری غیرعمدی و ناشی از خطای عامل انسانی بوده است.

در پی اطلاعیه ستاد کل نیروهای مسلح و پذیرفتن مسئولیت ساقط کردن هواپیمای مسافربری تهران – کیف، بر فراز آسمان استان تهران تجمعاتی در یادبود جانباختگان این حادثه در شهرهای مختلف کشور، از جمله تهران، ساری، یزد، گرگان، اراک، شهر قدس، یزد، سمنان، شیراز، رشت، بابل، آمل، مشهد، زنجان، اهواز، کرمانشاه، سنندج، قزوین و در دانشگاه‌های اراک، دامغان، پردیس کرج، صنعتی اصفهان، علامه طباطبایی، خواجه نصیر، الزهرا، علم و صنعت و دانشگاه شهید بهشتی” شکل گرفت.

تجمع کنندگان با سر دادن شعارهایی خواستار استعفای مسئولین این واقعه از جمله آیت الله خامنه‌ای به عنوان فرمانده کل قوا شدند. همچنین گزارش شده است شماری از تجمع کنندگان در شهرهای تهران، تبریز، اهواز، اصفهان، زنجان، سنندج و آمل بازداشت شده‌اند.

بیان دیدگاه