اعتراضات آبان و دی ماه ۹۸؛ ده شهروند بازداشت شده در ۳ استان، با تودیع قرار وثیقه آزاد شدند

طی روزهای گذشته ۱۰ شهروند که پیشتر به صورت جداگانه و در جریان اعتراضات آبان و دی ماه ۹۸ توسط نهادهای امنیتی در شهرهای بوکان، کرمانشاه، ارومیه، سنندج و اشنویه بازداشت شده بودند، با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت آزاد شده‌اند.

طی روزهای گذشته چهار شهروند به نام‌های “رضا جابری” از اهالی کرمانشاه، “نحو امینی” از اهالی ارومیه، “محمد زارع” اهل سنندج و “سلیمان نادر” از اهالی بوکان با اتمام بازجویی‌ها پس از تودیع وثیقه از بازداشتگاه‌های اداره‌ اطلاعات شهرهای محل سکونتشان آزاد شده‌اند.

این افراد در جریان اعتراضات آبان‌ماه ۹۸ در محکومیت افزایش نرخ بنزین بازداشت شده بودند.

همچنین در گزارشی دیگر روز پنج‌شنبه ۲۶ دی‌ماه، “رشید ناصرزاده” خبرنگار و فعال محیط زیست بازداشت شده‌ اهل اشنویه با قرار وثیقه‌ ٢٠٠ میلیون تومانی آزاد شد. وی روز سه‌شنبه ۱۲ آذر بازداشت و جهت بازجویی به بازداشتگاه اداره‌ اطلاعات ارومیه منتقل شده بود.

روز ۲۵ دی‌ماه نیز سه دانشجو به نام‌های “اشکان والی‌زاده” و “صلاح غریبی” و “پژمان امیری” با سپردن وثیقه آزاد شده‌اند. این افراد روز ۲۲ دی‌ماه در جریان تجمعی در مقابل دانشگاه رازی کرمانشاه در اعتراض به سرنگونی هواپیمای اوکراینی توسط پدافند هوایی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، بازداشت شده بودند.

در اواسط دی‌ماه هم دو شهروند به نام‌های “محی‌الدین اصغری” و “صحبت امیدی” از اهالی کرمانشاه با سپردن وثیقه‌ی ۲۰۰ میلیون تومانی آزاد شده‌اند. این شهروندان در تاریخ ۸ آذرماه از سوی نیروهای اطلاعات سپاه پاسداران در کرمانشاه بازداشت شده بودند.

 

بیان دیدگاه