دستکم ۲ تجمع اعتراضی برگزار شد

امروز دوشنبه، جمعی از کارگران شرکت نکا چوب شهرستان میاندرود در استان مازندران و گروهی از خریداران خودروهای ثبت نامی از شرکت های رامک خودرو، نگین خودرو و کیان خودرو، در مقابل ساختمان بانک مرکزی در تهران، در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

امروز دوشنبه، ۲۶ فروردین ۱۳۹۸، گروهی از خریداران خودروهای ثبت نامی از شرکت‌های رامک خودرو، نگین خودرو و کیان خودرو، در مقابل ساختمان بانک مرکزی در تهران، اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی کردند.

معترضان دلیل تجمع خود را در اعتراض به گرانی قیمت‌های اعلام شده، عدم تحویل خودرو و برآورده ‌نشدن مطالبات‌شان، عنوان کردند.

نمایشگر ویدیو

00:00
00:58

تجمع کارگران شرکت نکاچوب در مازندران

 امروز دوشنبه، ۲۶ فروردین ۱۳۹۸، گروهی از کارگران شرکت نکا چوب شهرستان میاندرود در اعتراض به اتمام قراردادشان در پایان ماه جاری و عدم تمدید دوباره از ابتدای اردیبهشت ماه، دست به تجمع زدند.

با توجه به بیکاری بیش از ۶۰۰ نفر از کارگران این شرکت، عدم تمدید قرارداد می‌تواند شوک بزرگی برای کارگران باشد.

عده‌ای از کارگران شرکت نکاچوب (واقع در شهرستان میان‌دورود، استان مازندران) به شرایط وخیمی که به لحاظ در خطر قرار گرفتن امنیت شغلی‌شان به وجود آمده، اشاره کردند و اظهار داشتند: “به دلیل اتمام یافتن قرارداد حفاظت از جنگل با سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و عدم تمدید آن از سوی مدیریت این سازمان، از روز اول اردیبهشت ماه شرکت تعطیل و کارگران بیکار می‌شوند”.

یکی از کارگران گفت: “با توجه به اینکه سازمان جنگل‌های کشور قراردادش را با ما تمدید نکرده، مدیریت شرکت به ما اعلام کرد که از یک اردیبهشت دیگر سر کار نیاییم چراکه نه چوبی برای شرکت می‌آید و نه قرارداد حفاظتی تمدید شده است و درآمدهای شرکت قطع می‌شود. بنابراین، شرکت به طور کامل تعطیل می‌شود”.

وی افزود: “بیش از ۶۰۰ نفر در این شرکت به‌طور مستقیم مشغول به کار هستند که از این میان حدود ۵۰۰ نفر در جنگل‌ها به حفاظت از درختان می‌پردازند و بقیه نیز در محل شرکت و در کارخانه‌اش اشتغال به کار دارند. جدا از این‌ها، در زمان فعالیت حدود دو هزار نفر به شکل‌های مختلف درآمدشان مرتبط به نکاچوب است”.

این کارگر خاطرنشان ساخت: “اگر این قرارداد تمدید نشود، نه فقط کارگران این شرکت بلکه کارگران شرکت‌های دیگری که فعالیت مشابه دارند و جمعیت آنها به چندین هزار نفر می‌رسد، از کار بیکار می‌شوند”.

وی در پایان، اشاره کرد: “خبر تعطیلی شرکت باعث تشویش و نگرانی کارگران شده و آنها را به شدت نگران کرده است”.

بیان دیدگاه